Etiketter

tisdag 8 februari 2011

Med Kontaktperson

Kontaktpersonen ska vara med under umgänget mellan pojkarna och deras pappa, det ska vara en person som pojkarna kan känna sig trygga med. Denna gången är det dax att träffas en lördag. Dem börjar med en fika och sedan ska dem gå på Bio, dem ska se Narnia. När dem sitter och fikar vill Kalle ställa en fråga till sin Pappa-"Vad skulle du tycka om att träffa din Pappa om han hade utsatt dig?" Pappans svar blev-" Det va en svår fråga men det är så att jag ville inte träffa min Pappa men sen dog han och då ångrade jag mig" svarar Pappan och får tårar i ögonen. Det blev inga mer frågor från Kalles sida.Pappan berättade sedan för pojkarna att han har två barn till men att han inte vill träffa dem för dem påminner så mycket om er, säger Pappan till barnen! När jag hör detta blir min undran var är eller gör kontaktpersonen i allt detta?Jag hade inte en aning om att han hade fler barn, det måste väl vara yngre barn då tänker jag. Sedan går tydligen Kontaktpersonen på toaletten och lämnar barnen själva med Pappan! Hur tänker en kontaktperson i det här läget undrar ju jag! Tänker kontaktpersonen och dem på Familjerätten överhuvudtaget? Vad tänker barnen och hur gick det väl inne på Bion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar