Etiketter

fredag 18 mars 2011

Advokat

Det känns okey! Jag va hos min Advokat i dag och detta kommer att lösa sig, jag har ju faktiskt aldrig hindrat barnen från att träffa sin Pappa. Det känns mycket bra att jag har haft samma Advokat i alla dessa år, för det är så mycket man ska berätta och det gäller att ha superkoll. Jag har fått lära mig att alltid skriva datum, namn, anteckna, anteckna och anteckna tur att jag gillar att skriva.
 Jag kommer att ta en paus i skrivandet i allafall när det handlar om mig själv men jag kommer att uppdatera allt sedan, så självklart ska ni få veta hur allt gick!
Jag berättade för Advokaten att jag inte riktigt kände mig som en klient ett försök till ursäkt att jag avbröt och pratade och nästan blev eller blev uppröd emellanåt. Advokatens replik blev "ja, det känns väl som du är en del av huset", ja efter åtta och ett halvt år så:) Jag har två Advokater som arbetar tillsammans med mitt ärende och det är dom själva som har valt att arbeta på detta sättet. Och hur lång tid det en har tagit och alla vändor så  känns det mycket tryggt att ha dem. Jag vet att dem tar detta på största allvar och jag hoppas att dem känner att jag har en stor respekt och tillit till dem.Jag tror eller jag vet att dem är det viktigaste för mig i allt detta. Jag behöver inget annat stöd med mig i kontakten med mina Advokater. Men att besöka Socialtjänsten som har blivit som "vardagsmat" för mig under dessa år, dit vågar jag inte gå själv utan måste alltid ha någon som stöd med. Nu ska jag koppla av i helgen och bara ha trevligt tillsammans med mina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar