Etiketter

onsdag 9 mars 2011

Det är så Tyst

På sista tiden har jag kommenterar och länkat till flera inlägg som handlar om övergrepp på barn i Sverige på Facebook. Jag tänkte att kanske någon bland mina ca 100 "vänner" skulle bli berörda och på något sätt kanske komma med en kommentar! Men nej. En gång har två tryckt på gilla knappen. "Vänner" lägger upp länkar och rekommendationer om både det ena och andra och då tänker jag på nyheter, krig, fattigdom och även våldtäckter och sexuella övergrepp som sker ute i värden. MEN INTE OM SEXUELLA ÖVERGREPP SOM SKER I SVERIGE! Då är det tyst. Det är faktiskt så att jag får den känslan av att dem inläggen "syns" inte, dem inläggen "finns" inte. I dag la jag upp på Facebook och länkade till kanal 24 film.En är det ingen som har Tryckt på gilla knappen eller kommenterar. Så här skrämmande tyst brukar det inte vara kring annat på min Facebook. Det är rysligt tyst!

1 kommentar:

  1. Kanal 24 informerade via Facebook att det har blivit tittar rekord på den senaste filmen och många har länkat till deras sida. Det låter hoppfullt, även om ingen bland mina "vänner" på Facebook har tryckt på gilla knappen i mitt inlägg så får jag en känsla att det är nog en hel del som har tagit del av inlägget. Jag har kännt mig väldigt frustrerad och tänkt "är alla på Facebook blinda, döva och totalt känslokalla när det handlar om övergrepp på barn i Sverige!

    SvaraRadera