Etiketter

måndag 7 mars 2011

Du vet väl om att du är värdefull

Micke går i terapi. I dag ritade han huset hos Pappa, han ritar alla rum och kök etc. Han ritar röda och gröna pluppar, grönt för dem platserna som känns bra och rött för dem platser som inte känns bra. Röda pluppar blev det i sovrummet och på toaletten. Han va själv inne hos sin terapeut i dag och dem sista fem minuterna va jag med för att boka ny tid. Dem visade mig vad han hade målat och jag fick se dem röda plupparna som fanns i badrummet och i sovrummet.
Jag tittade på plupparna och min blick gick till pluppen på toaletten och då säger han "det va där på toaletten som Han gjorde det, det sexuella gjorde pappa där" jag bara gapar och jag ser en glad, stolt kille och så öppnar han sin godislapp som han precis fick av sin terapeut och jag läser "Du är modig" terapeuten utbrister "men det är ju det jag sagt minst fem gånger och så får du lappen med just det ordet" dem ler. Jag ser en kille som är rörd, stolt men framför allt nöjd över det han har åstadkommit under denna terapi tiden i dag. Ett arbete han gör för sin egen del och hans välbefinnande.
Vi tar på oss och går hemåt, då tittar han på mig och säger "jag skulle vilja ha en chokladboll och så kan du och Kalle äta Semla" värdens varmaste leende får jag. Även om jag vet att han har fått massor av kakor hos terapeuten så hur skulle jag kunna säga nej!

"Du vet väl om att du är värdefull, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du........"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar