Etiketter

tisdag 15 mars 2011

Mina barn och andras ungar

www.kanal24.info/?p=1710 hade i går premiär med filmen "Skuggornas barn" SE DEN! Jag tycker att alla ska våga se filmen det är nämligen vuxnas skyldighet. Här i filmen får vi lyssna till tre barns berättelse. Ingen vuxen kan komma och säga att detta ska inte barn behöva medverka till eller något liknande, för det är på grund av att inga vuxna vågar se, höra eller agera som dessa Barn medverkar. Detta gör dem  för sin egen skull och ett hopp att kunna hjälpa några andra barn. Vi vuxna står  inte på barnens sida! Vuxna tror att barn ljuger om sådant eller att någon har hjärntvättat och använder barn för egen vinnings skull i syfte att såra en annan vuxen! Att vuxna inte lyssnar, inte pratar och inte gör något åt detta för barnens skull. Det är det största övergreppet någon kan utsätta ett barn för, jag kan till och med påstå att den smärtan är större en själva övergreppet.
Jag kunde inte föreställa mig i min vildaste fantasi att vuxna svenskar är så naiva, flata och känslokalla när det kommer till våra egna svenska barn. Jag trodde faktiskt att det nästan bara var mina barn som av otur hamnat bland "fel"vuxna, eller vad har jag som Mamma gjort för fel eftersom ingen vill lyssna eller tro på mina barn, eller hur har barnens Pappa lyckats få andra vuxna och myndigheter att blunda? Men nu förstår jag lite bättre fast det är svårt och det smärtar väldigt mycket. Det handlar inte om otur. Det handlar om att vi är svenskar, vi bor i Sverige och VI TROR ATT SAMHÄLLET TAR HAND OM DET; VI TROR ATT NÅGON ANNAN GÖR NÅGOT ÅT DET. Vi stoppar huvudet i sanden.

1 kommentar:

  1. Jättebra att du länkar och hoppas du finner möjligheter i detta för barnen, viktiga projekt.
    Jag länka dig på min AB-blogg

    SvaraRadera