Etiketter

söndag 20 februari 2011

Familjerätten del 2

Vi hade uppföljningsmöte, Kontaktpersonen berättar på sitt sätt och jag förmedlar hur barnen har reagerat med umgänget tillsammans med Pappan och kontantpersonen. Hur dem mår i skola och hemma. Handläggaren på Familjerätten svarar "viktigt att se hur kan vi göra/prata så att du kan känna dig trygg inför och under nästa umgängestillfället säger dem till Mamman?!!
 Det är barnen som visar och uttrycker vad dem tycker och känner, inte bara till Mamman utan också till andra! Barnen har sagt att dem vill inte träffa sin Pappa mer!
Okey säger Familjerätten då får vi meddela Pappan detta och skriva till Hovrätten....det som kan ske är väl att vårdnadshavaren kan få betala vite och eller vad Hovrätten beslutar. Jag svarar "Men det är inte Mamma som säger detta, men Kontaktpersonen kan ju komma som det va bestämt på lördag och släpa dem till Pappan".
Jag fortsätter "Hur kan Familjerätten lyssna till vad barnen vill, dem har varsin kontakt för terapi, Kalle har öppnat sig för lärare mm. Hur hämtar ni in vad barnen vill och mår till Hovrätten?" Familjerätten svarar- vi får återkomma, detta måste diskuteras med min chef och så meddelar hon Pappan att det inte blir något på lördag för pojkarna vill inte.
Jag ber också om att få ut allt som är dokumenterat och som jag har rätt att få ut från dem.
Hon återkom på telefonen två dagar senare med informationen från hennes chef " vi gör inget mer i detta ärendet varken åt det ena eller andra hållet. Vårat uppdrag är att tillhandahålla en kontaktperson under umgänget. Pappan är informerad att pojkarna inte vill, sedan är det upp till han, om han vill att Hovrätten ska göra en verkställan av dommen. Detta blir väl i så fall något för din Advokat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar