Etiketter

lördag 12 februari 2011

Om något har hänt...

Första polisanmälan leder inte någon vart. Pappan kan i stället lägga in en stämning om umgänge och vårdnad, tillsvidare blir det umgänge för pappan men med närvaro av kontaktperson tre timmar varannan helg tillsammans med barnen. Detta pågår ca tre år. Tre olika kontaktpersoner har varit inblandade den siste tyckte att umgänget skulle utökas och att pappan skulle få ha barnen själva, hon förstog sig aldrig på mig, har jag fått höra i efterhand. Det slutade med att Familjeätten började att ställa krav och att det skulle ske en förändring och att vi behövde gå på gemensamma samtal jag och Pappan. Det som va viktigast va frågan hur jag skulle kunna få tillbaka tilliten till Pappan så det skulle kunna bli ett normalt umgänge mellan Pappan och barnen utan kontaktperson. Myndigheter talade om för mig att det syntes så väl hur Pappan verkligen gjorde allt för att jag skulle lita på honom. Och om det någonsin har hänt att pojkarna har blivit sexuellt utnyttjad, så skulle ju det aldrig kunna ske igen! Inte när han har allas Ögon på sig! Då skulle han ju göra bort sig direkt! Så dum är man inte! Eller?
Pappan börjar ha dem på dagtid, sedan någon övernattning, sedan mer och mer. Nästan sex månader han det gå innan jag vågade tro eller se att han utnyttjade barnen sexuellt igen. Denna gången var det Micke som hade tydliga skador....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar